اطلاعات

تلاش جهت سرسبزی ایران زمین

اطلاعات

تلاش جهت سرسبزی ایران زمین

پژوهشگران ایرانی روش درمانی جدید سوء هاضمه عملکردی را کشف کردند

 تهران بزرگ ، خبرگزاری جمهوری اسلامی

پژوهشگران موسسه طب و توسعه بهداشت روش درمانی جدید بیماری سوء هاضمه عملکردی را کشف کردند.

مدیر موسسه پژوهشگران طب و توسعه بهداشت در تهران روز دوشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: بیماری سوء هاضمه عملکردی یک بیماری شایع در جهان بوده که سه تا ‪ ۳۰‬درصد جمعیت هر جامعه را مبتلا می‌کند و میلیون ها دلار سالانه صرف درمان این بیماری می‌شود.

دکتر "شروین آثاری" افزود: اغلب درمان های رایج این بیماری اثر بخشی محدودی داشته اما در روش جدید کشف شده که با استفاده از عصاره خوراکی گیاه "شاهسپرم" انجام می‌شود، درمان اثر بخشی بیشتری دارد.

وی اظهار داشت: از این دارو پیش از این در طب سنتی به منظور درمان سرماخوردگی، برونشیت و تهوع استفاده می‌شد.

مدیر موسسه پژوهشگران طب و توسعه بهداشت گفت: در این مطالعه تعداد ‪ ۲۰۰‬بیمار مبتلا به بیماری سوء هاضمه عملکردی به دو گروه دریافت‌کننده "شاهسپرم" و "دارونما" تقسیم شدند و بیماران پیش و پس از درمان از نظر شدت شکایات مورد بررسی قرار گرفتند.

آثاری افزود: بر اساس این مطالعه، میزان پاسخ به درمان در گروه دریافت‌کننده "شاهسپرم" ‪ ۶۷‬درصد و در گروه دریافت‌کننده "دارونما" ‪۲۱‬ درصد بوده و ‪ ۱۲‬درصد نیز هیچ پاسخی به درمان نداده و درمان نشدند.

وی یادآور شد: بر اساس این تحقیق، تجویز "شاهسپرم" در هر دو جنس (زن و مرد) و در تمامی رده های سنی در مقایسه با "دارونما" برتری دارد.

وی خاطر نشان کرد: طبق این مطالعه گیاه "شاهسپرم" به عنوان یک داروی موثر در درمان بیماری سوء هاضمه عملکردی مطرح بوده و اثر آن نیز ناشی از "اژنول" و "اسید لینولئیک" است که از التهاب مزمن دستگاه گوارش جلوگیری می‌کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد