اطلاعات

تلاش جهت سرسبزی ایران زمین

اطلاعات

تلاش جهت سرسبزی ایران زمین

باز هم سیگار

علت اصلی بروز سرطان لوزالمعده هنوز شناخته نشده است اما مطالعات حاکی از آن است که سیگار می تواند احتمال بروز این سرطان را افزایش دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) واحد علوم پزشکی ایران، متخصصان بنیاد بیماری‌های خاص در این باره می گویند: سرطان لوزالمعده در تمامی گروه های سنی از جوانان 15 ساله تا سالمندان 90 ساله دیده می شود اما حداکثر شیوع این بیماری در سنین 55 تا 85 سالگی است.

بنابر گزارش مذکور به نقل از بنیاد بیماری‌های خاص، دانشمندان دریافته اند که عوامل خاصی احتمال ایجاد این نوع سرطان را افزایش می دهد.

تحقیقات بیانگر این مطلب است که افراد سیگاری دو برابر افراد غیرسیگاری به سرطان لوزالمعده مبتلا می شوند، همچنین رژیم غذایی نیز ممکن است در ایجاد سرطان لوزالمعده دخالت داشته باشد به طوری که این سرطان در افرادی که کافئین مصرف می کنند و افرادی که غذاهای حاوی چربی فراوان به خصوص چربی‌های حیوانی مصرف می کنند، بیشتر دیده می شود.

از سوی دیگر موادی که در صنایع شیمیایی، کک سازی و فلزی استفاده می شوند، در ایجاد این سرطان نقش مهمی دارند.

لازم به ذکر است، درمان اولیه سرطان لوزالمعده جراحی است که در طی آن تمام یا قسمتی از لوزالمعده برداشته خواهد شد که با پیشرفت های جدید در زمینه روش‌های جراحی و بیهوشی و مراقبت های قبل و بعد از عمل، امروز این جراحی به راحتی انجام می شود.

متخصصان معتقدند: برای جلوگیری از ابتلا به سرطان لوزالمعده، پیشنهاد می شود که رژیم های غذایی متنوع، کم چربی و با فیبرهای غذایی فراوان مصرف شده و از استعمال دخانیات پرهیز شود.
از سوی دیگر ویتامین C از این سرطان پیشگیری کرده و حتی روند بیماری را هم کاهش می دهد پس افراد سیگاری اگر نمی توانید سیگار را ترک کنید حداقل روزانه به مقدار کافی ویتامین C که در مرکبات و آناناس،انگور و کیوی و... یافت می شود،مصرف کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد