اطلاعات

تلاش جهت سرسبزی ایران زمین

اطلاعات

تلاش جهت سرسبزی ایران زمین

کم خوابی زنان ممکن است موجب افزایش فشار خون در آنها شود

 

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد: زنانی که کمتر از هفت ساعت در شب می‌خوابند، بیشتر از سایرین در معرض خطر افزایش فشار خون قرار دارند.

به گزارش سرویس بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) واحد علوم پزشکی ایران، در یک مطالعه پنج ساله که توسط پژوهشگران انگلیسی بر روی بیشتر از 10 هزار زن نجام شد، نشان داد: زنانی که شش ساعت یا کمتر می‌خوابند نسبت به زنانی که ساعت خواب کافی دارند، علائم بیشتری از افزایش فشار خون در آنها وجود دارد.

در این گزارش آمده است که هیچ ارتباطی بین میزان خواب و تاثیر آن بر فشار خون مردان یافت نشده است.

دکتر « فرانسیسکو » با بیان این که علت اصلی این موضوع هنوز کاملا مشخص نشده است، گفت: تعدادی از مطالعات ارتباط کیفیت خواب با خطر افزایش فشار خون، دیابت و بیماری‌های قلبی را نشان می دهد. بخش اعظم این مطالعات بر روی افرادی با اختلالات تنفسی در هنگام خواب انجام شده است؛ اما شواهد حاکی از آن است که هر گونه اختلال در خواب می‌تواند عوارضی را بر روی سلامتی داشته باشد.

متخصصان بر این باورند که کم خوابی می تواند به پرکاری سیستم عصبی منجر شده و به این ترتیب موجب افزایش فشار خون شود، زیرا این پرکاری می تواند مستقیما بر قلب و عروق خونی اثر داشته باشد.

به گفته دکتر فرانسیسکو، مطالعات بیشتری برای تایید ارتباط مدت زمان خواب و تاثیر مستقیم آن بر سطح فشار خون و همچنین علت متفاوت بودن این اثر در مردان و زنان لازم است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد