اطلاعات

تلاش جهت سرسبزی ایران زمین

اطلاعات

تلاش جهت سرسبزی ایران زمین

کلید روشن و خاموش شدن اشتها کشف شد

 

 

تهران، خبرگزاری جمهوری اسلامی

پزشکان استرالیایی اعلام کردند مولکولی را کشف کرده‌اند که اشتها را متوقف می‌کند و در آزمایش بر روی موشها توانسته‌اند با تزریق پادزهر، این مولکول را از فعالیت بیاندازند.

خبرگزاری قطر گزارش داد این کشف محققان دانشگاه سیدنی، می‌تواند به بیماران مبتلا به سرطان که دچار کاهش وزن شده‌اند، کمک کند وزن مورد نیاز برای ادامه شیمی درمانی و پرتو درمانی را اضافه کنند.

از طرف دیگر، تحریک مولکول ‪ MIC-1‬در افراد چاق می‌تواند به آنها کمک کند تا به سرعت چندین کیلوگرم از وزن خود را کاهش دهند.

گروه تحقیقاتی سیدنی اعلام کردند کشف نقش مولکول ‪ ، MIC-1‬دستاورد مهمی است که پس از ‪ ۱۵‬سال تلاش و تحقیقات حاصل شده است.

آنها دریافتند مولکول ‪ MIC-1‬پروتئینی است که گیرنده‌ها را در مغز هدف قرار می‌دهد و اشتها را تحریک یا کور می‌کند.

"هربرت هرزوگ" مجری این تحقیقات گفت به گمان ما به یک بیمار سرطانی باید هر سه هفته یکبار پادزهر ‪ MIC-1‬تزریق کرد و فرد در این مدت به میزان قابل توجهی وزن اضافه می‌کند که در این زمان، می‌تواند واقعا به او کمک کند.

هرزوگ گفت سرطان موجب تولید بسیار زیاد ‪ MIC-1‬می‌شود و همین امر است که باعث کاهش قابل توجه وزن در افراد سرطانی می‌شود.

"سام برایت" یکی از اعضای این گروه تحقیقاتی گفت آزمایش روی موشها نشان داد هر قدر سرطان پیشرفته‌تر باشد، پیام "غذا نخور" با شدت بیشتری به مغز ارسال می‌شود.

وی این کشف را "بسیار هیجان‌انگیز" توصیف کرد زیرا به گفته او به این ترتیب محققان به وجود مسیری در مورد "اشتها"ی انسانها پی بردند که قبلا از وجود آن اطلاعی نداشتند. این پیشرفتی است که می‌تواند بطور مستقیم به بهبود کیفیت زندگی بسیار از مردم بیانجامد.

نتایج این تحقیقات در نشریه نیچر پزشکی منتشر شده است.

نظرات 1 + ارسال نظر
گلنار سه‌شنبه 22 آبان‌ماه سال 1386 ساعت 08:43 ق.ظ http://insight.blogsky.com

سلام:
کارتون خیلی جامع و جالبه...از امروز همیشه به اینجا سر میزنم!!اگه دوست داشتین به من هم لینک بدین!من هم شما رو اضافه میکنم تا دوستان مستفیض بشن..
موفق باشی!

مرسی عزیزم خیلی لطف دارین مرسی.چشم من این کارو می کنم.شما هم اگه با نظراتتون کمکم کنین ممنون می شم.از اینکه ابهاماتی دارین در زمینه علوم پزشکی در خدمتتون هستم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد